Orchestrale

Triunghi pentru orchestră,1963-64; Patru dimensiuni în timp – IV “Iluminații” pentru cor mixt orchestră și bandă, 1967; Patru dimensiuni în timp – V “1918” pentru orchestră și bandă, 1968, revăzută în 1976; Patru dimensiuni în timp – VII pentru orchestră și bandă, 1970; Alfa – Omega recidiva pentru orchestră și bandă, 1989; Finaleph pentru orchestră, 1990;

NonSimfonia V (a Sfârșiturilor) pentru orchestră (varianta spectaculară), 1988-92; Quindecimortuorum pentru ora 1 noaptea, pentru 2 percuții și orchestra de suflători, 1994; PreSimfonia VI (a Inceputurilor) pentru orchestra (varianta spectaculara), 1996-2000; MultiSimfonia I (varianta spectaculară) pentru cor mixt și orchestră, 2002;

A=1 muzică pentru miezul zilei, 24 de instrumentiști sau orchestră și bandă, 2005; ErAImII or EAE ou EA pentru ora 1 după amiaza, flaut, clarinet, fagot, corn, trompeta, trombon, percutie, pian, vioara, violoncel (orchestră de cameră) și bandă, 2006; PostSimfonia II pentru orchestră, 2007;

NATIVITAS QUINDECI pentru ora 11 noaptea pentru 11 instrumentişti (orchestră de cameră), 2012: Muzica primelor 17 minute ale unei ore Fatale – muzică pentru parter, orchesctră simfonică, 2014; Muzica minutelor 17- 30 ale unei ore Fatale – pentru etajul I, orchestră de cameră și bandă, 2015; Scară Lăuntrică pentru orchestră de coarde, 2 percuții și bandă, 2017.

Muzică de cameră

Patru miniaturi pentru flaut solo, 1961; Sonata pentru clarinet și pian, 1962; Poliritmii pentru pian, pian preparat și clarinet, 1963; Combinații în cercuri, violoncel, ansamblu (flaut, clarinet, fagot, tombon) și bandă, 1965; Concentric, ansamblu variabil și bandă, 1969 ; Spectacol pentru o clipă, pian, ansamblu variabil și bandă, 1974; Cumpana porții (Le chadouf de la porte) pentru violă sau contrabas, percuții și bandă, 1976; Sugestii IV pentru pian, 1979;

Metabizantinirikon (varianta spectaculara), clarinet /saxofon (soprano /alto /tenor) /vioara/viola și bandă, 1984; Centrifuga, pian și bandă, 1985;  Alpha – Omega, saxofon (alto, tenor și bas), vioara, percutie si banda, 1988; IN-PAR, trombon și bandă, 1988; Finalis-septima, clarinet, fagot, vioară, violoncel, pian 2 percuții și bandă, 1989; Finalpha, trombon, 2 percuții și bandă, 1990; Finalis, pentru ansamblu variabil și bandă, 1991;

Cvartetul de coarde pentru miezul noptii, 1993; DanielPentAbsorbOR, saxofon (alto, tenot, bariton, contrabas) și bandă, 1995;  NegAntiDiaDua pentru ora 2 noaptea, voce, saxofon alto, trombon, pian, percuție și bandă, 1995; Je dis comme, voce și pian, 1996; PhosisTriPercMetaMor pentru ora 3 dimineața, corn, 6 percuții și bandă, 1996; SeptuOr pentru ora 4 dimineata, oboi, clarinet, fagot, vioară, violoncel, pian, percuție și bandă, 1997;

QuintaBeit pentru ora 5 dimineața, voce, oboi, clarinet, fagot, 2 trompete, vioară, violoncel, pian, 6 percuții și bandă, 1998;

pexels-photo-111287
pexels-photo-121745

BeitSonorum pentru ora 6 dimineata, oboi, clarinet, fagot, vioara, violoncel, pian, 4 percuții și bandă, 1999; BeitIntervallum pentru ora 7 dimineata, clarinet, vioară, pian, 4 percuții și bandă,2000; BeiTrissonum pentru ora 8 dimineața, 2 flaute, vioară, violă, acordeon și bandă, 2001; rouaUruauor pentru ora 9 dimineața, flaut, tubă, pian, percuție și bandă, 2002;  OUA pentru ora 10 dimineața, flaut, clarinet, trombon, vioară, pian, 2 percuții și bandă, 2002-03; OU pentru ora 11 dimineața, flaut,clarinet, corn, trompetă, trombon, tubă, 2 percuții, pian, vioară, violoncel și bandă, 2004; ASCENSIO pentru saxofon, 6 percutioniști și bandă, 2005;  EUI or ErUImII pentru ora 2 dupa amiaza, clarinet, violă, percuție, pian și bandă, 2007;  CRISTIASCENSIOCELLO pentru flaut, clarinet, saxofon (soprano și alto), corn, trombon, harpă, pian-celestă, percuțe, violoncel, 2007;  AM UAT pentru pian, voce, contrabas și bandă, 2008;  A     T pentru saxofoane, violă și bandă, 2008;  OUIEIUO pentru ora 3 după amiaza, flaut, tubă, pian, percuție și bandă, 2008-2009; ITRIssonumBE oder ssonumBEITRI pentru ora 4 după amiaza, 2 flaute, vioară, violă, acordeon și bandă, 2009; ITintervallumBE or vallumBEITinter pentru ora 5 după amiaza, clarinet, vioară, pian, 4 percuții și bandă, 2009-2010; ITsonorumBE pentru ora 6 seara, oboi, clarinet, fagot, percuţie, vioară, violoncel, pian şi bandă, 2010; BEseptimaIT pentru ora 7 seara, 5 percuţii, 2 trompete, oboi, clarinet, fagot, vioară, violoncel, pian şi bandă, 2011; ORsept pentru ora 8 seara, oboi, clarinet, fagot, percuţie, vioară, violoncel, pian şi bandă, 2011-12; PerMETAMor sau MorMETAPer pentru ora 9 seara, corn şi 6 percuţionişti +bandă, 2013; duaNEGdia oder diaNEGdua pentru ora 10 noaptea, trombon, flaut, percuţie, pian, voce şi bandă, 2013-14;  Parallel Destinies pentru clarinet bas şi clarinet contrabass şi bandă, 2015;

Muzica minutelor 30-35 ale unei ore fatale – pentru etajul II, 8 instrumentişti+bandă, 2015; Muzica minutelor 35-40 ale unei ore fatale – pentru etajul III, 6 instrumentiști+bandă, 2015 ; Muzica minutelor 40-45 ale unei ore fatale – etajul IV, 5 instrumentiști+bandă, 2016 ; Muzica minutelor 45-50  ale unei ore fatale – etajul V, 5 instrumentiști+bandă, 2017 ; Muzica minutelor  50-55 ale unei ore fatale – etajul VI, 2 instrumentiști+bandă, 2018 ; Efemeridă, 6 instrumentiști, 2020.

Muzică pentru cor

Două madrigale pentru voci egale, 1960; Salve Regina, cor mixt și orgă, 1981; Lumina lină, cor mixt, 1988.

Muzică electroacustică și ambientală

Natural – Cultural, muzică pentru vârful unui munte la răsăritul soarelui, bandă, 1973, revazută în 1983; Gradeația, muzica pentru ambianța unei mânăstiri, bandă, 1982; Trisson, muzică în jurul unui Templu, bandă, 1986; Sonatu(h)r, muzică la amurg, în jurul unui lac sau pentru o livadă cu pomi înfloriți, bandă, 1987; Finalpha, muzică pentru apusul soarelui, cu cer înnourat, înainte de furtună, sau pentru începutul și sfârșitul unui concert, 1990;  Saecula – Seculorum, muzică pentru sfârșitul unui secol, bandă, 2000; Muzica ultimelor minute ale unei ore fatale – etajul VII, bandă, 2019.

Muzică de factură conceptuală/multimedia

Sugestii, ansamblu variabil și evenimente multimedia, 1968;  Memorial, ansamblu variabil și evenimente multimedia, 1968; Regele va muri!?, solist, ceas, bandă și evenimente multimedia, 1968; Muzică grafologică, ansamblu variabil și evenimente multimedia, 1969; Ulysse, ansamblu variabil, bandă, evenimente multimedia, muzică în mișcare, 1972, revăzută în 1982.

muzica-semnele-timpului
pexels-photo-104084

MUZICĂ LA FILME DE ANIMAȚIE

Nodul Gordian –1979, Arena -1981, Monolog-1983 (regia Zoltan Szilagyi), Statuia-1983, Pompele-1984, Podul-1985, Navigatorul-1992 (regia Olimpiu Bandalac), Casa-1984, Balada-1986 (regia Zeno Bogdanescu)

METAMUZICĂ

Semantica pentru n melomani, 1971-74.

MUZICĂ IMAGINARĂ

Cromoson – Cântarea obiectelor, 1974-75; Putea-vei singur?, 1976.

RITUALURI

Metabizantinirikon varianta nonspectaculară, de practicare ritualică individuală și intimă într-o perioadă de 9 luni, 1985;  Centrifuga  varianta de practicare individuală și intimă,1986; Alpha – Omega  varianta de practicare individuală, 1988; Nonsimfonia V variantele nonspectaculare 1.” Lacul lacrimilor” – ritual colectiv în jurul unui lac; 2. ritual individual și intim (cu muzică imaginară) într-o perioada de 5 luni, 1992; Presimfonia VI varianta nonspectaculară, individuală și colectivă pe o perioadă de 6 ani, 2000; Multisimfonia I varianta nonspectaculara, individuală și ritualică pe o perioadă de 1 secundă sau 1 minut, 2002; Postsimfonia II varianta nonspectaculara, ritualica, colectiva si individuala intr-o perioada de 2 ore, 2003.

Octavian Nemescu